۱۲/۲۰/۱۳۹۱

زمانی برای بازگشت



آلن رنه را می شناسیم . می دانیم غریب به هفتاد سال است که فیلم می سازد . هنوز هم .
چطور می توان با بیش از هزار نما و تدوینی آنچنان نفس گیر فیلمی ساخت ؟ چطور می توان در بیست پنج ثانیه ی ابتدایی فیلم بیست و چهار برش زد بیست و چهار نما به کار برد ؟ چطور می توان موسیقی را همچون جریان حیات بخش رودخانه ای که روستایی را زنده می سازد به فیلم جریان داد تا با فیلم مان همان کند که با روستا ؟ چطور می توان چهار شخصیت را به عنوان شخصیت های اصلی معرفی کرد و داستان را پاره پاره با هریک از آنها پیش برد ؟ چطور می توان تداعی ها و شخصی ترین و درونی ترین لایه های احساسی انسانی را به تصویر کشید ، طوری که منظور منتقل شود ؟ چطور می توان اینگونه مسلط بر تمامی ارکان فیلم بود ؟ برای پاسخ دادن به تمامی این سوالات یا باید آلن رنه استاد سنت کلاسیک تدوین بود و یا باید موریل یا زمانی برای بازگشت را دید .
ممنونم سینما .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر